page contents

Reisverslag Bassettour voor KiKa Denemarken dag 4 (heenreis)

Woensdag 23 augustus

Vandaag doen we het anders…
Na 3 warme dagen besloot Peter gisteravond dat Peer vandaag aan een rustdag toe was in een koele Camper. Dit zou echt even beter zijn voor Peer en dat is waar het uiteindelijk om gaat. De juiste keuze maken voor degene die die keuze zelf niet kan maken! 💪🏻🥰. Ook voor Bertus was het beter even een rustdagje in te plannen. Die had met het warme weer de afgelopen dagen ook al flinke prestaties geleverd. Dus besloten we het de volgende dag een dagje “anders“ te gaan doen. Zo gezegd, zo gedaan! Om 10.10 uur vertrokken Peter en ik (Daphne) samen op de scooter voor een tocht van zo’n 150 km. Bertus en Peer bleven vandaag een dag bij Ingrid en Izzy in de camper.

Het eerste uur ging heel voorspoedig, we hadden goede wegen en schoten lekker op! 🛵. Daarna ging het wat minder snel, we kwamen op meerdere onverharde wegen. Daarna wegen die wel leken op een spoorrails 🙈; 2 kleine smalle weggetjes met een klein groenstrookje ertussen. Hier had de kar van Peer NOOIT overheen gekund. Maar later op de dag ook veel kale vlaktes met enorm veel wind. Peter z’n beslissing om Peer en Bertus vandaag met Ingrid in de Camper op stap te sturen was dus zeker een juiste beslissing geweest!

Peter en ik hadden een dag met veel verschillende wegen en landschap, op zich best leuk, zo maakte je nog eens wat mee. Wat we wel misten dat er hier nergens iets open was waar je lekker een bakkie kon doen. Wat ongezellig! Lunchen moesten we dus maar ergens op een zitje onderweg doen. Gelukkig hadden we een broodje en wat drinken meegenomen. Eenmaal weer op weg kwamen we in de loop van de middag door het stadje Husum. Een ontzettend leuk havenstadje. Hier konden we even lekker een bakkie op een terrasje doen, eindelijk! Inmiddels was het zonnetje ook eindelijk achter de wolken tevoorschijn gekomen! 🌤️

Op het terras hadden ze zo’n fantastische en bijzondere ijskaart (heb ik in m’n hele leven nog niet zo gezien) dat we onszelf ook maar op zo’n heerlijke ijscoupe hebben getrakteerd. Hadden we wel verdiend vonden we! 🍨🥰. Graag hadden we nog even gezellig door het stadje gestruind, maar er stonden nog de nodige kilometers op het programma, dat ging hem dus niet worden.
Op pad maar weer! 🛵💪🏻

De laatste 40 km van de route omschrijf ik als een saaie route die vooral bestond uit heel veel schapen, ontzettend veel windmolens (er kwam gewoon geen eind aan 😳😳) en grote, kale, winderige vlaktes!!! We hebben tegen elkaar gezegd, hier moeten we echt doorheen, maar we komen hier nooit meer terug! Wat een kaal en saai landschap!! Rond 16.30 kwamen we aan op de camping in Dagebüll Hafen die Bertus en Ingrid geregeld hadden.

Eerlijk gezegd, best fijn om na zo’n lange dag (166 km) aan te komen en alles staat al op z’n plek. Zelfs de thee stond klaar, heerlijk om even op te warmen, want was inmiddels wel nodig.
Dat was wel anders dan de afgelopen dagen…. Na het avondeten hebben we nog even een korte wandeling langs de zee gemaakt en daarna kropen we lekker op tijd onder de wol.